reklama

Bahnorama alias Viedenská panoráma.

Jedinečná príležitosť – vyhliadková veža zadarmo. Keď som pred par dňami prišla domov vravím môjmu synovi: „Dnes som stála na streche nášho domu, potom na továrni Anker, na streche zámku Schönbrunn a na veži Štefanského dóm kostola.“ „ A potom si sa zobudila,“ zašklebi sa na mňa môj synátor. „Ale nie,“ smejem sa. „Bola som na výstave a namiesto podlahy je tam veľká fototapeta budúcej centrálnej stanice a širšieho okolia, tak som sa trošku pohrala. A to, čo som predtým videla pod svojimi nohami, som videla naživo z veže Bahnorama. Od 19-teho augusta 2010 je otvorená vyhliadková veža pri stavenisku novej Viedenskej centrálnej stanice (niektorí projektanti ju nazývajú nadnesene stanica Európa stred). Jedná sa o najvyššiu rozhľadňu z dreva v Európe.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Guliverka v liliputánskej Viedni

Celkom ho to zaujalo, tak sme tam išli na druhý deň znovu spolu. Aj tak mu väčšinou straší vo veži, takže môže aj jeden deň strašiť na veži. No a ja keď som tam hore stála, strašilo mi tiež, lebo sa mi v hlave prehrali obrazy 11. septembra, a rozmýšľala som, že toto by horelo len taká radosť. Ta šedá špongia v mojej hlave ma niekedy naozaj veľmi vhodné horor fantázie.

Obrázok blogu

No nevravela som im že takýchto majú slovenskí horári po Karpatoch habadej? Len z tejto sa ešte (zatial) nestriela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bahnorama je asi 10 minúť pešo od provizórnej stanice Wien Ostbahnhof, kam prichádzajú vlaky z Bratislavy. Veža vysoká 66,72 metrov mala v prvom rade slúžiť na to, aby sa zvrchu dalo pozrieť ako táto obria stavba pokročila. Plocha stavby je tak veľká ako celý viedensky 8. obvod (obvodov mame 23), ale keďže sa 10. Obvod, v ktorom stojí nachádza na kopci, je z nej úžasný panoramatický výhľad na celú Viedeň. Sami prevádzkovatelia (Mesto Viedeň & ÖBB=Rakuske železnice) sú prekvapení, aký je o vyhliadku záujem a zrejme už po mesiaci ľutujú že sľúbili nevyberať žiadne vstupné. Takže ponáhľajte sa, kým si to pod nejakou zámienkou nerozmyslia. (Nemali by, lebo by ich Viedenčania zlynčovali)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Veget pred vchodom.

Obrázok blogu

Už môj syn straší na veži.

Tu je vynikajúce video, kde ihneď získate predstavu o čom tu hovorím: http://www.bahnorama.com/ondemand/play.php/vid,850,Der_Bahnorama-Tower

Ak kliknete na videá na tejto stránke, začnú sa prehrávať: http://sk.bahnorama.com/index.php  

 Mapa: Tam kde je zeleným napísané Schweizergarten, je konečná zástávka vlaku z Bratislavy = Ostbahnhof. Predpokladám, že podľa mojej mapy nebolo ťažké vežu nájsť. Je označená červeným krúžkom.

Obrázok blogu

Vidíte ten vlačik? Tuto vystúpite.

Obrázok blogu

Tak teda pokračujeme: Prosím vstúpte! Dole na vestibule si zadarmo zoberiete lístky, ktoré sú tam ladne pohodené spolu s prospektami, ktoré sú tiež „zadara“. Po schodoch sa vyštveráte na prvé poschodie (je tam aj výťah pre starších a invalidov).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po schodoch, po schodoch....

Lístky vložíte do automatu pred vchodom do výťahu, inač vás to nepusti dnu. Na platforme totižto môže byt naraz maximálne 30 ľudí, a takto sa to automaticky počíta. Preto tie lístky, aj keď nestoja ani cent. Nad vchodom k výťahom je monitor, na ktorom je napísané, koľko miest je ešte hore voľných. Nevkladajte lístok, ak tam je nula, ale počkajte, kým budú voľné miesta, ináč ho automat znehodnotí a budete si musieť isť dolu pre nový. Keď budete vychádzať, stačte zelené tlačidlo pri východe, inak vás to nepusti von (zasa to slúži na odpočítavanie, koľko ľudí už vyšlo von). Vyhodí vás to zo zadnej strany budovy. Kto teda chce isť najskôr na platformu, a až potom na expozíciu, musí zasa vojsť predným vchodom, a vyjsť na prvé poschodie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

 Teraz pre zmenu straším ja.

Obrázok blogu

Výhlad na centrum. Nuž ten chlapík v žeriave má asi ešte lepší.

Obrázok blogu

Aj tu máme panorámu ako z obrazoveho rámu.

Obrázok blogu

Bahnoramaticka panoráma.

Obrázok blogu

Ja a môj syn sme najskôr boli na platforme, a až potom sme si pozreli expozíciu (tiež zadarmo). Výstava vás zavedie do minulosti i budúcnosti železničnej dopravy, môžete si zahrať počítačovú hru (po nemecky), posedieť v kresle Rail-jetu, či zalietať nad železnicou a pohrať sa na rušňovodiča, ak si nasadíte 3D okuliare.

 Je tam aj minikino, kde si môžete pozrieť aké to bude, až to bude, alias keď bude stanica dostavaná. Ako fotečky dokazujú, my dvaja sme to absolvovali všetko. A poriadne postúpali po strechách Viedne. Takže veľmi zábavné pre malé, väčšie i celkom veľké deti. Prajem príjemnú zábavu!

Obrázok blogu

Zaľúbila som sa do železničného stavbyvedúceho Golema. Nuž ak tá stanica bude taká pekná ako on, tak potom neviem....

Obrázok blogu

Vo fiktívnom vlaku Railjet. Potom ešte nasadit 3D Okuliare a zalietat si nad železnicou ako vták alebo sa zahrat na rušňovodiča......a zajtra ráno ma môj syn znovu zapíše do škôlky :)

Obrázok blogu

Strašit sa tu dá aj potme, ako vidíte. V lete do 22.hod. a v zime do 18.hod. (Hore na veži) Po Viedni mozete samozrejme 24 hodin denne, a teraz dokonca premáva Ubahn (Metro) z piatka na sobotu a zo soboty na nedelu 24 hodín = nonstop.

V ramci celodenneho výletu vám este odporúčam:

Dnes ma napadlo, ze rovno naproti stanice sa nachadaju dalsie dve vecičky ktore by sa dali pozriet vrámci celodenného výletu. Hned naproti stanice, v červenej budove Arzenal sa nachádza Vojensko-historicke múzeum. A ked už tak už! Každú prvú nedelu v mesiaci je pre všetkých vstup zadarmo. Mimo toho vždy zadarmo majú prístup všetci ktorí este nedovršili 19 rok veku.

A pár krokov odtial nádherny zámok Belvedere. S toho je aspoň záhrada zadarmo.

Takže práve pracujem na ďalších článkoch: Zoznam viedenských muzeí, ktoré sú prvú neďelu v mesiaci zadarmo,Vojenskohistorické múzeum a Zámok Belvedere. Chcem preto hlavne písať o tom kde je čo vo Viedni zadarmo, pretože viem, že pre rodiny z deťmi sa pri vstupnom v žiadnom prípade nejedná o malú položku.

Tu je link, je to tam aj česky a slovensky čiastočne: http://www.bahnorama.com/

 Tuto vidíte vchod, východ, lístok a iné:

http://www.youtube.com/watch?v=Xd0ZtRoi5bI&feature=related

 Pri peknom počasí je v pohode vidieť Alpy:

http://www.youtube.com/watch?v=Xd0ZtRoi5bI&feature=related

A pre tých co vedia po nemecky: https://www.wien.gv.at/verkehr-stadtentwicklung/bahnorama.html

 Poznámka na okraj: Návštevu veže môžete spojiť s návštevou pešej zóny mestského obvodu Favoriten (po centre je to druhá najväčšia pešia zóna vo Viedni), pretože tak ako som to pred viac ako 20 rokmi predpovedala, medzičasom sa tu dá často nakúpiť lacnejšie a pohodlnejšie ako na Slovensku. Pešia zóna začína hneď pod vežou.

Miriam Hessik

Miriam Hessik

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Blavacka, zijemvyse 20 rokov vo Viedni. Keby som sa mala opisat dvoma slovami tak by to asi bolo toto: Sibnuta filozofka.Som posadnuta cestovanim a varenim, zamilovana do irskej hudby, filozofie,Jezisa a Talianska. Zurivo sa ucim jazyky (uz ich viem sedem), citam tony knih a tancujem irske dupaky (step). Zoznam autorových rubrík:  IRSKOViedeň - WienSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu